среда, 17. фебруар 2010.

ŠETALE SE DELIJE...........

Hajde da, kako neki predložiše, malo skrenem priču sa sunovrata lokalnih medija RTV " Krajina" i da pogledam svoje blisko i najbliže okruženje ove zime, ovog februara, posle vinskog i praznika ljubavi, koji okupi, ovde u Negotinu i Krajini, delije iz raznih stranačkih grupacija, dame i gospođe, drugove i gospodu. Nadam se da su novinari sa foto-aparatima strogo vodili računa da slikaju separatno, kako se dotični došljaci , elem, ne bi , kobajagi, naljutili zbog širine novinarskih objektiva, objektivnosti, pogotovu! Glancaše, ovijeh dana, tetkice gelendere po školama kako bi u priličnim uslovima ugostile visoke zvaničnike Ministarstva prosvete sa obrazovanjem, naravno! I ko zna ko je sve , ovih dana, imao "pune ruke posla", ali znam da je Kinezima krenuo posao u vezi sa prodajom gumenih čizama, jer su mnoge dame i gospođe svoje firmirane kožne čizmice and cipelice morale da zamene kaljačama, tačnije gumenjacima made in China / doduše , pitanje je ima li danas nečega, a da nije iz bivše nam komunističke , prijateljske, zemlje /. Hej, trebalo je stići do pivnica u sred snežne zime, kroz kaljugu i blato, glavna obeležja svake zabiti, od kojih / možda je praktičnije reći do kojih ?/ sve i da hoćeš, ne možeš da utekneš. Selo je selo, ma šta da nedri i krije kao svoje posebnosti o kojima je, kada su, na primer, vinogradarska područja i vina u pitanju, još i Kanic pisao /mnogo dražesnije, no mnogi posle njega i njegove Srbije 1901./.
Dakle, 19 dana je još preostalo do izbora, vanrednih i lokalnih, zakazanih za 7. mart. Ko zna ko će još, do tada, biti počastvovan odlukom partijskih centrala da siđe niz put, po volji mu Đerdapskom magistralom ili auto-putem do Paraćina, a na ovamo, kako-tako, i obiđe biračko telo negotinske opštine poprilično smrzlo i ne preterano oduševljeno još jednom zimskom obavezom , baš na svetu nedelju u susret svetom Danu žena koji će, uglavnom, svi da slave počev od šestog na osmi. Uz muziku i pićence za zdravlje lepšeg pola, koji mu dođe kao izgovor da muški , brojniji deo populacije, "zagine" debelo i konkretno u iću i piću. Pa, nije praznik svaki dan, em je ženski? Dobro, batalimo filosofiranje uz moju malu opasku da mi je veoma, veoma žao što nemam tu pustu kablovsku televiziju pa da gledam, brate, naše, domaće programe Salaš, Zaječar, TV Ramu / ako sam dobro napisala /, pa kažu i Krajinu koja radi minut-dva- u odnosu na večnost od 24 sata dnevno! Imam samo taj IPTV i, stvarno, neke kanale "sumnjive proizvodnje i porekla" sa kojih se svašta pušta i spušta u javnost. I baš kad smo kod mog žala izazvanog lokal-patriotskim porivom jer nisam u mogućnosti/ na poziciji još manje/ da gledam šetnju delija kroz naš kraj, slušam nadahnute razgovore koje vode sa biračima, uživam i radujem se obećanjima za bolje sutra, za utehu svima koji se zbog svega toga osećaju uskraćeno, baš kao i ja, ponudiću jednu poznatu priču. Naime, nije tako davno vreme kada je naša Srbija u Jugi imala TV samo sa jednim programom i to crno belim. Završavao se tačno u ponoć himnom Beograda. Pomislite, dakle, na to koliko danas imate, ako imate, programa na vašoj kablovskoj ili satelitskoj TV i uporedite to sa dobom kada je čuvena jugoslovenska spikerka završavala program rečenicom: "Laku noć, druže Predsedniče", jer je pričaju, jedino ON imao tada televizor u gradu. Eh, koje li razlike! Ali ima u toj knjizi koje se setih, kao zanimljivog ali i poučnog štiva, još jednog kazivanja , koje vam prenosim ..................

"Baš zbog toga što smo naivno verovali da smo oduvek u Evropi, a ispostavilo se da nije tačno, nismo se ozbiljno ni pripremali da uđemo u nju. Evropa nam je, naime, postavila seriju testova i zadataka, a pod njihovom težinom iščezle su i poslednje kafane sa njenim zvučnim imenom i više, retko ko, šije odela po meri u salonima dPari, koji su u izlozima obično imali Ajfelovu kulu, koju je neki lokalni genije sagradio od palidrvaca iz šibica. Najpre, Evropa nas neće primiti na svoju kartu ako i dalje budemo srkali čorbu i žvakali čačkalice. Druga stvar, nema nam odlaska na spavanje, u Evropi, ako pre toga ne operemo noge. Moraćemo, takođe, i da ostavimo pušenje, jer je tamo, uglavnom, zabranjeno. Istina, umesto pušenja, koje je jako štetno po zdravlje, moraćemo, kao i ostali Evropljani da pređemo na šmrkanje /kokaina/ i fiksanje /heroinom/. Uz to, krastavci, koje budemo gajili, moraće da budu svi iste veličine i da ne budu zakrivljeni, što narod kaže, kao ona stvar. Što se tiče paradajza, moraće da bude mnogo lepši i pravilnijeg oblika nego što je naš, ali će, takođe, biti potrebno da potpuno izgubi svoj ukus i počne da liči na dinju, bananu ili na ohlađenu hrenovku. Što se tiče Save, koja je po evropskim standardima zagađena, moraćemo da je izvadimo iz korita, operemo, osušimo, nafajtamo, ispeglamo i ponovo vratimo u njen tok. A, biće gotovo i sa šljivovicom. Neće moći da je peče svaki domaćin kome to padne na pamet, jer ima šljivik požegače, niti će se sir i kajmak na pijaci smeti da prodaju , direktno, iz lonca i olupane šerpe, a probaju sa vrha noža. Ne, sve će morati da bude upakovano. Neće biti ni mladog prasećeg pečenja, niti spajanja praznika u trajanju od nedelju dana. A, kada sve to uradimo, šta nam ostaje od života i ako nas ta Evropa primi?!"

D
oista, bilo bi dobro da privremeno zaboravite na TV i u dokolici pročitate Eldorado Mome Kapora, jer ćete, verujem, poučeni naivnim greškama koje je počinio glavni junak Džoni Zec, zaobići neku svoju - moguću , u danima kada mozgamo kuda i kako dalje?


7 коментара:

  1. Ihhh! Jos 19 dana! Ala ce se delije naigrati! Samo da vidimo ko ce kolo povesti i za pojas maramu zadenuti. Tu je ustvari boja marame bitna ! Mala sala! Da treba procitati Kapora!

    ОдговориИзбриши
  2. Администратор блога је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  3. E-novinar-gospodja Vanja,nesto zeli da nam kaze.Obilazi ko kisa oko Kragujevca. Misli da smo tolike budale. Znamo mi da je ona Radmilina drugarica i radi za njih. Naravno njoj bilo lepo dok je Rada bila na vlast, radili sta su hteli,dok im ne prodase TV Krajinu i tu puce i Rada zajedno sa njima,jer se sve razotkrilo.

    ОдговориИзбриши
  4. Neverovatno, ali Vi ste, apsolutno, neinformisani i rekla bih, krajnje neargumentovani u obraćanju "gospođi Vanji", tj. meni. Očigledno je da, po nadimku kojim me oslovljavate, znate ko sam, ali nažalost, ispucaste reči u prazno. Pa, dobro, nadam se da Vam je sada lakše kada ste na moju adresu uputili svoja , prosto, zadivljujuća otkrića. Idemo redom, mada, kao anonimnom, nisam obavezna da dajem bilo kakva objašnjenja. Ali hoću, da ne ispadne da nešto "tajim" od Vas, a i kada sam ušla u kolo, red je da ga "odigram" do kraja. Da sam želela nešto da kažem - jesam, ali poruke koje su proizvod Vašeg zaključivanja ukazuju na domete Vaših mogućnosti shvatanja i ja Vam tu ne mogu pomoći, sve i da hoću. Oko Kragujevca ne obilazim, već kad idem u taj grad -idem direktnim putevima koji me vode do željenog odredišta, koje, gle čuda, tamo i imam. Vaspitanje mi ne dopušta da o ljudima, generalno, mislim da su budale, to ide Vama na "dušu". Imam drugaricu sa imenom koje navodite, to je tačno, ali ne verujem da ste mislili na nju, već na onu Radmilu koja je politički eksponirana i koja je kao učesnik izborne kampanje, podelila mnjenje na one koji je podržavaju i one druge, što je priznaćete, stvar ličnog izbora i procene i to je krajnje privatna stvar svakog od nas, punoletnih građana negotinske opštine. Sve i da želim, teško bih sebe mogla da uvedem u red drugarica dame koju spominjete, jer drugarstvo, po meni, podrazumeva, susrete, druženja i kakve-takve kontakte. Ja, gospođu Radmilu o kojoj Vi pričate nisam videla, a ni čula mesecima. Od kada ne radim u "Krajini", skoro, uopšte, i ne pravdam se, ne pada mi na pamet, samo iznosim činjenice koje Vas, očigledno, toliko interesuju. Ukoliko je par komentara na blogu njene stranke za Vas - rad za nju i njenu političku grupaciju, onda radim i za sve ostale lidere i stranke, koji imaju otvorene blogove, a na kojima sam ostavljala komentare, inspirisana postovima autora. Toliko o mom angažmanu u ovoj političkoj kampanji. Da li mi je bilo lepo dok je Rada, kako je Vi zovete, bila na vlasti, kao novinaru koji je najmanje pratio njene aktivnosti, pitate se i istovremeno zaključujete da - jeste? Moraću da Vam, istine radi, ukažem samo na jednu činjenicu. Svaki put kada je na funkciji predsednika opštine bila gospođa Radmila, prestajale su moje funkcije - uredničke, uglavnom, u RTV "Krajina". Dakle, nešto tu, priznaćete, ne štima. Za vreme njenih mandata uvek su druge novinarke bile direktorke i urednice, tako da ako imate kritiku vezanu za njihov rad nemojte je prosleđivati na moju adresu. Uvredljivo je kada kažete da se u Krajini radilo šta se htelo "dok im / nama/ ne prodase TV Krajinu i tu puce i Rada zajedno sa njima, jer se sve razotkrilo". Eh, anonimni, anonimni, poenta Vam je za stručnu analizu. Bojim se da period razotkrivanja o dešavanjima u "Krajini" tek predstoji, na moju opštu radost, ali akteri nećemo biti ni ja ni gospođa o kojoj pričate, a koju lično uvažavam, pre svega, po liniji ženske solidarnosti. Zamislite, ja sam, prosto, samo Vaša sugrađanka, pa ipak ne prezate da sručite gomilu neistinitih navoda na moj "blog". Zato mogu samo da pretpostavim šta sve ona, doživljava u "fer pleju" ove, pa i prethodnih kampanja u daleko brojnijem, ne baš džentlmenski vaspitanom, muškom svetu, koji, nažalost nema pardona, za žene, uopšte, a političke oponente, pogotovu.
    Svaka čast retkim izuzecima, mahom pripadnicima moje generacije, koji su, zahvaljujući svom vaspitanju i obrazovanju, pružili kvalitativan pomak ovoj izbornoj kampanji.

    ОдговориИзбриши
  5. Pa hajde mi neinformisani da saznamo sta se to razotkrilo i sta je puklo. Jadan je onaj koji se smeje tudjoj nesreci. Prijatno vam bilo!

    ОдговориИзбриши
  6. Anonimnom - 22.47 / To pitanje postavljate, nadam se , prethodnom anonimnom, ukoliko nije reč o istoj osobi. Pa, anonimni u 18,37 upravo reče "radili sta su hteli,dok im ne prodase TV Krajinu i tu puce i Rada zajedno sa njima,jer se sve razotkrilo." Izvolite , lepo pročitajte, pa Vi meni otkrijte tu veliku istinu, jer sam neupućena u Vaša saznanja. Ne znam šta se to razotkrilo, osim da smo radili, imali program, bili koliko-tolko slušani i gledani, primali / zarađene/, mada skromne plate, pa ne vidim šta se tu imalo da razotkriva, osim, kasnije totalne nesposobnosti onih koji su Krajinu kupili za male pare i od nje napravili jedno veliko NIŠTA.Zato što su bili lakomi i neuki, što i sada jesu. Što se tiče mojih očekivanja, ona se, upravo, vezuju za razotkrivanje manipulacija i zloupotrebu ljudi u postprivatizacionom periodu Krajine, a o tome sam dovoljno reči ispisala na ovom blogu, koji sam upravo i pokrenula , kao bivši radnik u lokalnim medijima, iz tih razloga. Da se zna i da se ne zaboravi! Vidim da je isti anonimni postavljao E-novinaru, uz prozivku koja definitivno, sa tamo nekim postovima, nije imala blage veze, pitanja i na nekim drugim blogovima, te računam da više nije ni vredno voditi prepisku sa ljudima koji pišu cirkularne komentare. Zato Vas prepuštam tim stranama blogosfere. I, da,bez patetike, molim, najmanje sam ja ta koja se smeje tuđoj nesreći, želim samo da se zakonskim sredstvima izborim za svoja prava koja mi je NEKO, i ne samo meni, poduži je spisak takvih ljudi, uskratio, tek tako! I ja Vama želim laku noć !

    ОдговориИзбриши
  7. Da komentar je bio upucen anonimnom u 18 i 37 koji pljuje po svim blogovima. Nesporzum. Izvinjavam se ! Odlicno poznajem ljude koji su iz Krajine posli bez banke u dzepu ! Nazalost ti isti koji su ojadili ne samo radnike vec i porodice njihove i dalje bez ikakve odgovornosti rade , prave nekakav program.

    ОдговориИзбриши